Selamat Datang

Selamat Datang Ke Laman Perguruan Silat Lintau Yang Asli... Silat Lintau Yang Berasal Dari Tepi Selo, Lintau Buo Utara.

PERTUBUHAN SILAT LINTAU KELANTAN: PERSILEK Headline Animator

Monday 24 September 2012

Mana HERO Melayu?

Cerita yang menarik minggu ini? Jom ke kedutaan Nigeria....  
DEMONSTRASI BERAMAI2
Apa? taknak? Jangan gitu bang... Ini dalam negeri kita ni...

Sekali lagi kita digemparkan dengan kisah warga Nigeria yang terlalu ramai dan terlalu banyak mendatangkan masalah dalam negara kita ini. Kisah terbaru membabitkan gadis berusia 26 tahun seperti yang dilaporkan di Harian Metro hari ini.

Gadis yang dikurung selama sehari dan dibelasah oleh 3 lelaki Nigeria itu bernasib baik akhirnya apabila ketiga-tiga warga Nigeria itu ditangkap pihak berkuasa.

Baca SINI dan SINI

Masalah yang dicetuskan oleh warga Nigeria ini bukan baru dan ianya telah berlarutan bertahun-tahun lamanya. Malangnya masyarakat kita selalunya hanya menyalahkan perempuan yang terpedaya dengan janji manis warga Nigeria ini. Ungkapan seperti 'bodoh', 'tak ada lelaki lain ke', 'muka tak laku' dan macam-macam lagi sering dilemparkan oleh orang kita kepada gadis yang terpedaya dengan bujuk rayu warga Nigeria yang diketahui ramai yang menjalankan 'scam' "black money" dalam negara kita.

PERSILEK memandang berat situasi ini yang telah 'mengorbankan' maruah, agama dan bangsa kita. Ramai anak Melayu yang bersekedudukan dengan warga asing yang bukan beragama Islam hingga melahirkan 'anak haram' yang penulis istilahkan sebagai 'anak sah haram tarafnya'. 

Berbalik kepada isu warga Nigeria yang berlambak di Malaysia ini dan kebanyakannya berpura-pura datang untuk belajar (sebenarnya mereka ni ramai kerana orang Malaysia senang ditipu) sambil mengumpan anak gadis tempatan untuk menjadi tempat melampiaskan nafsu buas mereka. Apakah tindakan kita sebagai masyarakat yang prihatin, masyarakat yang cintakan Nabi, yang cintakan Islam...??? apa yang pernah kita lakukan...

Kes filem Innocence of Muslims sebenarnya satu isu yang terpencil yang walaupun secara direct menyerang dan menghina peribadi Nabi SAW tetapi ia masih kecil kerana penerbit filem itu berada nun jauh disana. Kenapa kita boleh bising tentang satu filem yang dihasilkan di Amerika tapi berdiam apabila gadis tempatan diperkosa dan dinoda sesuka hati?

BANGKIT LAH WAHAI UMAT ISLAM! PERJUANGKAN ISLAM SECARA SYUMUL! BELA LAH ANAK BANGSA YANG MAKIN LAMA MAKIN RAMAI YANG HANYUT DAN TERPEDAYA SERTA TERNODA.... HENTIKAN KEMASUKAN DAN JENAYAH YANG DIDALANGI WARGA NIGERIA DIDALAM NEGARA KITA!

No comments:

Post a Comment