Selamat Datang

Selamat Datang Ke Laman Perguruan Silat Lintau Yang Asli... Silat Lintau Yang Berasal Dari Tepi Selo, Lintau Buo Utara.

PERTUBUHAN SILAT LINTAU KELANTAN: PERSILEK Headline Animator

Wednesday 6 July 2011

Apa keputusannya? (bhgn 2)

Pada 28hb Jun sebelah pagi saya telah kerumah Bpk Jhon Wismar Sutan Sati, pemerhati silat dan orang yang bertanggungjawab menggiatkan aktiviti di Sasaran (gelanggang) Perguruan Silat Nan Tuo Gunung Ledang, Lintau Buo Utara. Rumahnya berdekatan dengan rumah Uwa Djelly (sekitar 100 meter). Saya dan isteri dibawa oleh Arius Saputra. Begitu sampai saya telah disambut oleh Bpk Jhon Sutan Sati dan saya meminta untuk menziarahi ibunya yang sakit.







Setelah itu kami berbual dan berbincang mengenai yang akan diadakan pada malam tersebut dan malam keesokannya. Di rumah Bpk Jhon Sutan Sati juga saya telah berpeluang menemui Zal Chania Anthonae, salah seorang teman FB saya.


Bpk Jhon meminta saya bersiap awal kerana pada jam dua akan ada sesi wawancara bersama Radio Luhak Nan Tuo di Batusangkar.


Pada sebelah tengaharinya Bpk Jhon Wismar datang ke rumah Uwa untuk menjemput saya.


Dari Kiri: Bpk Jhon, Adik Uwa, Uwa dan Abdullah Puteh

Bpk Jhon Wismar Sutan Sati (berkacamata), Adik Uwa, Uwa dan Abdullah Puteh



Setelah itu kami ke Batusangkar dan dalam perjalanan singgah di sasaran Gunung Ledang bagi melihat persiapan yang diadakan.












Kemudian kami langsung ke Batusangkar untuk sesi wawancara di Radio Luhak Nan Tuo 102.5 fm.

Radio Luhak Nan Tuo 102.5FM

Bpk David Suhu dari Pdg Panjang (disebelah kiri saya) dan Bpk Mustafa Akmal dari Radio Luhak Nan Tuo.




Kami di wawancara selama satu jam 10 minit. Pada akhir rancangan DJ memainkan lagu Lintau Barotan nyanyian Misramolai... Lagu yang saya minati...

FOTO KREDIT: DODOY CAPELLEN


..... bersambung

No comments:

Post a Comment