Selamat Datang

Selamat Datang Ke Laman Perguruan Silat Lintau Yang Asli... Silat Lintau Yang Berasal Dari Tepi Selo, Lintau Buo Utara.

PERTUBUHAN SILAT LINTAU KELANTAN: PERSILEK Headline Animator

Wednesday 2 January 2013

AL-GHAZWUL FIKRI TEKNIK TERKINI DUNIA BARAT DALAM MELEMAH DAN MENGHANCURKAN ISLAM

Pendahuluan

Al-Ghazwul Fikri merupakan salah satu daripada strategi musuh Islam untuk melemahkan kekuatan Islam. Peristiwa Perang Salib dengan kemenangan umat Islam menjadi titik tolak ukuran kekuatan Islam. Kemenangan ini membuktikan bahawa Islam tidak akan hancur diperangi secara FIZIKAL.

Senario ini dapat dilihat melalui kegagalan tentera Soviet Union (Rusia) dalam peristiwa pencerobohan ke atas Afghanistan dengan ledakan puluhan ribu bom dan peralatan perang. Namun, ia masih berdiri tegak hingga sekarang, sedangkan Soviet Union menjadi hancur ekoran tindakan beberapa negara naungannya bertindak menuntut kemerdekaan. Susulan daripada ketidakmampuan dan keengganan Soviet Union untuk menanggung hutang perang ketika menggempur atau mengebom Afghanistan maka tokoh Yahudi dan Nasrani telah merangka satu strategi ampuh dalam menghancurkan Islam melalui kaedah al-Ghazwul Fikri (Perang Pemikiran/  Perang Saraf).

Kaedah Al-Ghazwul Fikri diaplikasikan di dalam media massa untuk menyerang jati diri dan ajaran Islam secara halus dan sistematik

Al-Ghazwul Fikri adalah sebuah teknik propaganda yang hebat digunapakai ke atas kebudayaan atau cara hidup masayarakat Islam samada melalui kaedah yang nyata atau halus. Merujuk kepada buku karangan Prof. Abdul Rahman H. Habanakah bertajuk “Metode Merosakkan Akhlak Dari Barat” menceritakan perihal al-Ghazwul Fikri. Ia diterapkan secara ILMIAH agar cara hidup dunia Islam berubah dari berpaksikan AGAMA kepada kebenaran LOGIK akal. Secara dasarnya ia tidak usah menukar agama. Sebaliknya biar ia tetap menjadi orang Islam tetapi akal fikirannya tidak lagi menyakini dan melaksanakan ajaran Islam.

Definisi Al-Ghazwul Fikri

Kalimah Al-Ghazwul Fikri terdiri daripada dua perkataan iaitu al-Ghazw dan al-Fikr. Al-Ghazw bermakna perang atau serangan. Manakala al-Fikr bermakna pemikiran (minda). Adapun makna kalimah ini dari segi Istilah adalah :
Definisi Umum :
“Satu gugusan usaha yang dilakukan oleh satu bangsa untuk menjajah bangsa yang lain atau mempengaruhinya sehingga mereka menghala ke arah yang sama.”
Definisi Khusus :
“Menggunakan segala cara selain bentuk ketenteraan yang dilakukan oleh Nasrani dan selain mereka daripada musuh-musuh Allah untuk menghapuskan mazahir kehidupan Islam dan mengubah kaum muslimin daripada berpegang dengan ajaran Islam aqidah dan suluk.”
Al-Ghazwul Fikri Menurut Al-Quran dan As-Sunnah.

Allah S.W.T telah pun menceritakan berkenaan al-Ghazwul Fikri ini dalam surah Al-Baqarah ayat 120 :
Orang-orang Yahudi danNasrani TIDAK akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah S.W.T Itulah petunjuk (yang benar)”. dan Sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, Maka Allah S.W.T tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.”
Begitu juga di dalam hadis sahih dikeluarkan Al-Imam Al-Bukhari dalam Sahih beliau :
“Daripada Abu Said Al-Khudri R.A daripada Nabi S.A.W sabda baginda: Kamu pasti akan mengikut jejak langkah umat sebelum kamu sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta hingga kalau mereka masuk ke lubang biawak pun tentu kamu mengikutnya. Kami berkata: Wahai Rasulullah, adakah maksudmu Yahudi dan Nasrani? Kata baginda: SIAPA lagi (jika buka mereka).”


Kaum Yahudi dan Nasrani tidak akan mengalah dalam mengatur strategi untuk menghancurkan agama Islam walaupun perlu menanti hingga akhir zaman

Sejarah Kedatangan Al-Ghazwul Fikri

Sejarah al-Ghazwul Fikri ini jika diteliti telah mula semenjak zaman Saidina Usman bin Affan R.A apabila Abdullah bin Saba’ seorang Nasrani-Yahudi berjaya memecahbelahkan kesatuan umat Islam dan wujudnya Firqah Syiah yang terkenal memerintah Iran sekarang. Namun, pada masa dahulu serangan-serangan pemikiran ini dapat ditepis dengan mudah walau sejauh mana ia telah menular kerana umat Islam pada ketika itu mempunyai kekuasaan politik dan kekuatan ekonomi serta Tamadun Islam yang unggul.


Negara Barat menggunakan alasan “terrorism” atau keganasan untuk memerangi umat Islam secara global tanpa sempadan
Keadaan ini berubah sehinggalah runtuhnya empayar Turki Usmaniyyah hasil suntikan al-Ghazwul Fikri yang tepat ke jantung umat Nabi Muhammad S.A.W di mana racun ini dengan cepat merebak ke seluruh jasad umat Islam. Perdana Menteri Britain terdahulu (Gladison) telah menyebut bahawa : “Kamu tidak akan kekal di Mesir selagi Kitab ini (sambil memegang Al-Quran) berada di tangan bangsa Mesir”. Kesedaran bahawa Peperangan bersenjata GAGAL melumpuhkan umat Islam amat jelas dengan kekalahan golongan Nasrani di dalam Perang Salib. Begitu juga kemenangan kaum Muslimin ke atas bangsa Moghul yang kuat dan ganas.

Strategi Al-Ghazwul Fikri

Sekurang-kurangnya terdapat empat kaedah yang digunakan orang-orang kafir dalam mencapai sasaran al-Ghazwu Fikri. Ia bertujuan untuk menghilangkan ajaran Islam supaya ianya tidak berkembang. Empat kaedah ini telah diterangkan oleh Abu Ridha dalam buku karangannya bertajuk “Pengantar Memahami al-Ghazwul Fikri”. Beliau menyatakan dengan tegas bahawa al-Ghazwul Fikri merupakan sebahagian dari uslub qital (metode perang) yang bertujuan untuk memisahkan umat Islam dari ajaran agamanya


Kaedah menghina Nabi Muhammad S.A.W, merendahkan imej ajaran Islam, menimbulkan kekeliruan al-Quran dan menyuburkan ideologi Barat adalah perangkap kepada umat Islam

   
PertamaTasykik iaitu gerakan yang berupaya menciptakan keraguan dan kedangkalan (superficiality) aqidah umat Islam terhadap ajaran agamanya. Misalnya, tindakan segelintir manusia yang menyerang (memperlecehkan) Al-Qur’an dan Hadits, menghina Nabi Muhammad S.A.W atau berkempen bahawa hukum Islam tidak sesuai dengan tuntutan cara hidup zaman sekarang.

Kedua – Tasywih iaitu gerakan yang berupaya menghilangkan kebanggaan umat Islam terhadap ajaran agamanya. Anologinya dengan memberikan gambaran Islam secara buruk sehingga timbul rasa rendah diri (inferiority) di kalangan umat Islam. Di sini, mereka melakukan penceritaan (naratif) negatif tentang agama Islam melalui media massa dan ceramah dengan menggambarkan bahawa agama Islam itu kelihatan menyeramkan, kejam, sadis, radikal dan lain-lain istilah yang kurang menyenangkan pendengarnya.

Ketiga – Tadzwib iaitu usaha pencairan budaya dan pemikiran (dilution of culture and thought). Di sini, kuffar dan munafiqin telah mencampuradukkan antara hak dan batil di antara ajaran Islam dan bukan Islam. Sehingga umat Islam kekeliruan dan kebingungan untuk mendapatkan bimbingan atau pedoman hidup.

Keempat – Taghrib iaitu usaha pembaratan (westernization) dunia Islam dengan mengalak atau mendorong umat Islam untuk menerima pemikiran Barat dan budaya mereka seperti sekularisme, pluralisme, nasionalisme, dan liberalisme.

Kelima Ifsarul Akhlak (merosakkan akhlak) Mereka mengawal media-media antarabangsa-dengan itu mereka menghantar segala macam hiburan dan keseronokan kepada kita umat Islam khasnya. Buktinya kita dapat lihat sekarang ramai diantara sahabat kita dah menganggap benda buruk itu satu perkara yang baik dilakukan-satu contoh yang paling simple iaitu??..saya rasa semua sudah maklum..Apabila berkata menganggap benda buruk itu sebagai perkara biasa maka ada something wrong with our belief..dan ketua kepada segala keseronokan ini tidak lain tidak bukan musuh yang nyata bagi kita iaitu syaitan yang direjam. Al Quran 15:39 - 'Ia iblis berkata: Tuhanku oleh kerana Engkau sesatkan aku, aku akan pastikan kejahatan akan terasa indah dimuka bumi ini dan aku akan menyesatkan mereka semua' rata-rata dinyata kepada umat Islam-semuanya mahukan syurga, betul tak?.. tapi adakah tindakan kita sekarang menjamin untuk masuk syurga?. ketahuilah bahawa kalau kita berada jauh tersimpang dari jalan Islam-maka itulah jalan syaitan yang kita ikuti tanpa disedari.. Sebagai sedia maklum syaitan tempat nya dimana?..kalau pengikutnya pula confirm dimana?..

Keenam - Tahzimul fikrah (menghancurkan fikrah) Orang-orang yahudi telah mempengaruhi kebanyakan dari pemimpin sampailah keanak kecil bahawa Islam itu sebagai satu pilihan..Apabila berkata sebagai satu pilihan,apa yang dimaksudkannya?? nak ikut pun boleh ,tak nak ikut pun boleh? ..betul tak..dan sehingga sekarang ramai sahabat2 kita yang masih tidak nampak Islam itu adalah cara hidup yang sejahtera sebenarnya kerana apa?..kerana pemikiran dan fikrah mereka telah dirusakkan oleh yahudi... Duhai sahabat-sahabat,saya rasa bertanggungjawab hendak memberitahu bahawa buatlah pembaikan disamping pembiakan dalam hidup kita kerana kita kelak akan melahirkan generasi pelapis untuk Islam-jika pemikiran kita masih lagi dijajah dan kita masih tidak mahu mengubahnya,apa akan jadi kepada anak-anak kita?? khususnya generasi Islam akan datang?..

KetujuhIzabus-syahsiah (melarutkan keperibadian) Hal ini jelas terbukti keberkesanannya oleh puak yang dilaknat. Ramai sahabat-sahabat kita khususnya wanita telah hilang jati diri mereka,.seolah-olah mereka tidak memiliki sesuatu yang bernilai untuk mereka pertahankan.. Paling sedih sekarang ini adanya yang menganggap mereka sangat hina kerana tiada couple,mereka sangat hina kerana masih suci..nau'zubillah.. Inilah perang yang cuba zionis iaitu penyembah syaitan cuba lakukan kepada kita umat Islam tanpa kita sedari.. Duhai sahabat,bangkitlah dari lena dan keseronokan yang panjang-kita sebenarnya sudah tersimpang jauh dari apa yang patut kita perlu selesaikan didunia ini sebenarnya..berubahlah sahabat-sahabatku kerana masa masih lagi menunggu kita sekarang ini..jangan sampai nanti menyesal tak sudah--nasihat seorang sahabat yang juga berperasaan seperti kalian semua.. 

KelapanMurtad.  Misi ini juga telah juga menampakkan hasilnya apabila sekarang ini seseorang itu mengaku dirinya Islam tetapi mereka tidak tahu sebenarnya apa yang Islam ajar.. Mereka seolah -olah terpaksa menganut agama Islam kerana diterima dari ayah ibu mereka tanpa mengetahui apa yang kita perlukan dari Islam itu sendiri.. ketahuilah sahabat-sahabatku-puak zionis sekarang ini ketawa dek keseronokan melihat kita jauh dari Islam, jauh dari al-Quran dan Sunnah.. dan paling menyedihkan mereka menyeksa sahabat-sahabat saudara kita sesuka hati dek kita tiada kemampuan untuk melawannya..kerana apa??.. kerana mereka awal-awal lagi telah melemahkan kita...sahabat-sahabat ku bangunlah.. Al Quran 4:89-'Mereka ingin kamu menjadi kafir sebagai mana mereka kafir,sehingga kamu menjadi sama dengan mereka.Janganlah kamu jadikan dari antara mereka sebagai teman-teman mu sebelum mereka berpindah ke jalan Allah.' 

Kesembilan - Al-wala'ul kafirun (tunduk kepada orang-orang kafir) - Hal sangat terbukti apabila kebanyakan dari pemimpin-pemimpin negara Islam seolah-olah terpaksa menjual Islam semata-mata ingin mendapatkan pembelaan dari orang kafir termasuklah pemimpin negara yang kita cintai sekarang ini-Malaysia-.semata-mata ingin membangunkan ekonomi ,mereka sanggup menjadikan orang kafir sebagai penasihat mereka sampai satu tahap perkara yang bercanggah dengan Islam juga terpaksa mereka lakukan.. Ini hanyalah sebagai satu gambaran sahaja yang saya mahu tunjukkan bahawa zaman sekarang ini kita telah seratus peratus dikawal oleh orang kafir-lebih sedih lagi mereka adalah kafir yang wajib kita perangi.. 8:65-'wahai nabi SAW kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang.Jika ada dua puluh orang yang sabar diantara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang' ayat diatas jelas menunjukkan bahwa Allah telah memberi klu bahwa nak mengalahkan musuh kita dengan cara yang paling baik..masalah sekarng ini adakah kita sering mentadabor al-Quran..tahu tak apa maksud tadabor??..iaitu mengmbil pengajaran dari ayat al-Quran..malangnya sekarang ini ramai sahabat-sahabat yang tak tahu pun hendak membaca al-Quran...

Kesimpulan

Secara terus terang, umat Islam perlu mengakui dan menerima kenyataan bahawa serangan al-Ghazwul Fikri melalui semua kaedah di atas telah berlaku semenjak berakhirnya Perang Salib hingga kini. Semua ini boleh dirasai dan terbukti melalui SIKAP dan SIFAT umat Islam sama ada melalui lisan, perbuatan atau amalan. Ia terbukti jika kita mengamati tingkah laku umat Islam masakini yang mempengaruhi ucapan, sikap dan perilaku mereka dalam meniti kehidupan seharian. AWAS! Jangan biarkan kita termakan dengan TIPU DAYA dan IDEOLOGI yang boleh menggugat keimanan kita. Kesan daripada serangan al-Ghazwul Fikri ini akan mengakibatkan umat Islam menjadi umat yang hina, mudah diperbodohkan, mendapat laknat dan dugaan Allah S.W.T, terjatuh dalam amalan syirik kepada Allah S.W.T, mendekatkan diri mereka kepada murtad dan azab dunia. Oleh itu, marilah kita membentengkan diri dengan keyakinan aqidah yang kuat serta menjadikan Al-Qur’an dan as-sunnah sebagai rujukan hukum dalam kehidupan kita, semoga Allah S.W.T menjauhkan kita dari keinginan-keinginan untuk mengingkari segala peraturanNya. Amiin….
Sesungguhnya Nabi Muhammad S.A.W telah meninggalkan dua perkara sebagai panduan kepada umat Islam untuk berpegang teguh agar kita tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah AL-QURAN dan AS-SUNNAH

“Sila sebarkan risalah ini kepada saudara seagama kita yang dikasihi agar kita beroleh kejayaan di dunia dan di akhirat kelak”

No comments:

Post a Comment